21 januari 2010

Den enda bra skoldagen under veckan är fredag

Vinglar lagom sömndrucken ut genom dörren 10 minuter efter att jag vaknat. Funderar på att muttra något surt över den vrålande lastbilen inne på gårdsplanen som brutalt får mig att vakna till ytterligare, men låter bli. Fastnar vid en järnvägsbom och går därefter igenom stationen och runt istället för att bara ta den, för min del, snabbare vägen på baksidan och måste skynda på stegen för att hinna med bussen.
Knör på något sätt in mig i en på tok för fullsatt buss, höjer volymen på min iPod för att slippa sorlet. Skumpar fram till Boland och får därefter en välbehövlig sittplats. Skumpar vidare till ITG. Hoppar av bussen, höjer volymen ännu lite till och hoppas på att jag inte träffar någon jag känner innan jag landat vid skåpet.
Detta är en vanlig morgon.

Keadi

2 kommentarer:

  1. Och vart i bloggsfären har du tagit vägen?

    SvaraRadera
  2. På rymmen? Om man vill veta något om mig nu för tiden så måste man ringa/träffa mig. Jobbigt va? :D

    SvaraRadera