30 december 2009

Jag måste sluta skriva så random rubriker..

Jag har kommit fram till att skoldatorn är så mycket mer bloggvänlig än min egen. Första inköpet efter gymnasiet - en laptop ;) Nej, vi får se hur det blir med det. Det är ju ett tag kvar dit.
Men jag har tänkt på det där.. Att det inte är så länge kvar. Jag snackade med en fd lärare till mig igår kväll när hon nämnde att jag snart tar studenten. Det känns så långt borta. Ett och ett halvt år. Det låter så.. länge liksom. Jag slutade ju nian för bara någon månad sen. Jag minns att jag hade smått med ångest när jag slutade nian. Över att jag inte längre skulle träffa vissa av mina kompisar dagligen. Över att skiljas från lärare som pushat mig så att jag klarade det sista av grundskolan osv osv. Vissa dagar längtar jag tillbaka. Många av de där lärarna var nog inte så dumma ändå. Jag saknar att någon ruskade om en då och då och satte sig ner med en och sa "nu fixar vi det här".
Samtidigt känns det så nära. Det finns EN nackdel med att gymnasiet bara är tre år. Jag har träffat så många nya vänner för att inte tala om hur mycket jag växt i mig själv. Människor som kommit att bli min vardag och vissa som jag kommit närmare nu under tre terminer än vad jag kommit närmare dom jag gick i grundskolan med i tio år. Vad händer när gymnasiet är slut? Vart tar alla vägen då? Jag har mer ångest vid tanken på att sluta gymnasiet än vad jag hade för att sluta grundskolan, jag kände att jag var färdig med det stället. Vilka kommer jag fortsätta ha kontakt med? Vilka kommer jag aldrig mer höra av?

Nu vart det för mycket tankar. Jycken tar ingen hänsyn till att det är iskallt ute, hon vill ut ändå. Kanske bio ikväll. Skulle vara nice :D

Keadi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar